2010-12-27

Julen i bitar

Här är några bilder från min jul 2010. Imorgon är det dags att börja jobba igen. Pusslet är inte färdiglagt än. Vi pusslar så fort vi kommer åt, Maken och jag. En vacker gränd i Venedig börjar sakta, sakta ta form. Det är lite som meditation. Man söker efter nyanser, färger, former, detaljer. Timme ut och timme in.

Idag avbröt jag pusslandet genom att ge mig ut på Europavägen. På radion sa de att det inträffat tre olyckor/avåkningar i närheten och efter en liten stund såg jag en bil i diket. Men jag tog mig fram, hittade en parkeringsplats vid köppalatset, gav mig in i vimlet och köpte det jag tänkt mig, en present till ett blivande födelsedagsbarn. Och sedan halkade jag hemåt. Det kändes skönt att komma hem igen.
Nu tillbaka till Venedig...

5 kommentarer:

epsilon sa...

I julträngseln i bokhandel hörde jag en ung kille säga till en kompis: "jag måste hitta ett jättesvårt pussel, minst 3000 bitar, till morsan, annars blir hon klar för fort." Hoppas att ert ät tillräckligt svårt

Maggan sa...

epsilon: Ha, ha! Jodå, nog är det svårt alltid, men det ska vara lite "tuggmotstånd".

Lotta sa...

Hej Maggan
Det låter det Venedig nu när det är så kallt.Vi pusslade massor förr och det är så himla kul Kanske något att börja med igen.
Nu kan man ju ha det liggandes på bordet i vardagsrummet utan att vara rädd att det skall raseras av smågryn hahaha!!!!
Vi har runt 25- och det är kallt vill jag lova.
Hälsa herrna i huset... Ha nu ett riktigt Gott Slut och ett ännu Goare Nytt...Kramizzzar ifrån oss här i lilla Dingle.
Tack för alla goa tillrop under året som har gått

Lisan sa...

Vi brukade också lägga pussel förr och hela familjen hjälptes åt. Alltid försvann det någon bit som någon av oss ville ha för att kunna lägga sista biten i pusslet, men roligt var det.

Unknown sa...

Ja det gäller att ta det försiktigt om man måste ut på vägarna.
Lycka till med pusslet och GOTT NYTT ÅR till er båda!
/SA

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...