2011-01-29

You give me fiber...

Snart kommer jag att rusa fram i cyberrymden. Några av dagens rallare har dragit fram fiber till huset. En kväll när jag kom hem från jobbet såg det ut som en jättemullvad hade tagit sig fram mot husgaveln. Elektrikern har också varit här och gjort sitt, så nu är det bara en mackapär från Telia vi väntar på innan vi kan gasa.

Vad har annars hänt i veckan?

Jo, gentlemännen på bilderna här bredvid har firats på ortens bowlinghall, som är samlingspunkten för många. Herrarna är nämligen nyblivna pensionärer. Visst blir väl pensionärerna bara yngre och yngre för vart år?

Här är det Elvis-tolkaren och gamängen som fått en present i sin hand. På bilden ovan sitter min kollega P-Å, som efter över fyrtio år på företaget nu får ägna sig åt sina hobbies.

En kväll var vi bjudna på middag till det lilla huset i Tiveden. När vi kom farandes i mörkret lyste det så inbjudande från alla fönster och marschaller fladdrade på trappen. Vi fick god mat, gott att dricka och välgörande samtal av två som tycker att vår trakt är rena paradiset.

Arbetslivet i veckan har varit stressigt med förhandlingar, diskussioner, dead-lines, strul med programvaror... Plötsligt började jag blöda näsblod, kanske ett tecken på att jag börjar känna mig lite sliten.

En dödsannons och andra händelser har fått mig att ödmjukt tänka på Evert Taubes Så länge skutan kan gå. Ta till vara på ditt liv och var glad för att just du kom till världen. Som Gudrun Schyman så riktigt sa igår kväll i programmet Skavlan: Kärleken är det viktigaste av allt! Kärleken till barn, föräldrar, nära. Sedan vill jag lägga till Vänskapen, som är nog så viktig.
Dagen idag:
... blommar mimosan någonstans vid foten av berget.
... ska jag städa och plocka undan.
... ska jag sitta i den blå fåtöljen och läsa.

9 kommentarer:

PO66 sa...

Jo, nog måste man tänka till ibland för att inte tappa bort sig i alla måsten runt omkring. När jag var i Stockholm senast så fick jag syn på ett halsband som Efva Attling gjort där det var ingraverat "Memento vivere". Kunde inte låta bli att köpa det och har det ofta på mig, får då varje gång samma tankeställare. Så med anledning av vad du skrev ovan, tillbringa nu större delen av helgen i din fåtölj med en bra bok och en ask choklad!
Stor kram

Musikanta sa...

Hittade till din blogg via Margaretha.

Visst blir pensionärerna yngre och yngre med åren. Förr var man gammal vid femtio...

Och visst är det viktigt att ta vara på allting som är positivt i livet medan man kan! Jag, som så ofta spelar på begravningar, är ju ständigt medveten om att vi inte lever för evigt!
En god fortsättning på helgen önskar jag dig.
Ingrid

Maggan sa...

PO66: Tack för rådet. Imorgon blir det dock lite andra aktiviteter.
Kram till dig!

Ingrid: Så roligt att du hittat in till mig. Du är så välkommen. Jag ska kika in till dig också!

epsilon sa...

Ska bli spännande se hur mycket tid det kommer att gå åt i supporten innan bredbandet funkar. Vi har fått mackapären från Telia men jag passar mig i dylika frågor.
Håller med. pensionärer blir bara yngre o yngre. Och man får vara glad för varje dag för man vet aldrig...

Maggan sa...

epsilon: Jo, jag förstod att ni också blivit med fiber. Vi får väl se om det blir något snabbare. Jag hörde din make i jobbkorridoren när han per telefon försökte få ett ord med i laget var fibern skulle dras in.

Maggan sa...

epsilon: Ett förtydligande: Din make pratade med rallarchefen, förstod jag.

Musikanta sa...

Jag lägger gärna till dig till min blogglista om du inte har något emot det.
Ingrid

Anonym sa...

God söndag ! Hittade din blog via hipp som happ som är medlem på min blog. Du verkar ha en trevlig och fin blog med mycket att läsa. Jag lägger opp lite foton på min blog från ställen vi har eller brukar besöka. Ja vi är jag och min granne o flickvän Lilly. Jag fick en liten stroke i Juni 2010 så det är lite svårt att hitta ord ibland. Jag är som vanligt men minnet och balansen fick en liten smäll. Är förtidspensionär pga en liten hjärnskada Aspergers Syndrom. Välkommen att besöka min blogg och att bli följare om du vill. Jag lägger in dig i min lista. Jag har lagt till Steel City Anna också. mvh Janne o Lilly !

Maggan sa...

Musikanta/Ingrid: Jag blir glad och smickrad om jag får vara med i din blogglista. Du ligger redan i min!

Janne: Tack för de fina orden! Ja, Lotta är en härlig bloggbekant som vi besökte i somras. Jag ska titta in hos dig också!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...