2010-10-24

Hoppet föds i handling

Idag, söndag, är det en sådan där riktig innesittardag. Ute blåser det och ett obehagligt snöblandat regn duschar oss då och då. Jag vet, för jag kvistade iväg till kyrkan där det var prostvisitation.

Katten väckte mig vid sjutiden, men när allt kom omkring ville hon inte gå ut när hon såg vilket väder det var. Hon skakade på tassarna och backade in igen.
Idag är det FN-dagen. Här står Maken och berättar om FN, hur organisationen uppstod och vad den är bra för. Det hände igår när vi tjuvstartade en dag innan med ett möte på Casselgården. Senare berättade Thomas Hjort mycket intressant om Fairtrade och gav inspiration till att handla solidariskt. Hans sista mening får bli min rubrik: Hoppet föds i handling!

Lokalreportern var på plats, så idag stod det att läsa om evenemanget i morgontidningen.

En stek puttrar i lergrytan i ugnen och sprider god doft i hela huset. Jag har strykit en del, men nu tänker jag sätta mig i fåtöljen och läsa innan middagen blir klar.

5 kommentarer:

Anonym sa...

God eftermiddag, både till dig och din Charles! Du, Maggan skall ha många tack för de besök och kommentarer du lagt på min sida. Jag besöker din sida och läser många roliga och intressanta saker. ...som idag. Det är mycket trevligt att känna till människor som engagerar sig, all heder från mig, om det nu är något värt?
...och "hoppet föds i handling", så sant, tänk om vi kunde tänka på det lite oftare.
Ha en riktigt bra söndagskväll och må gott!
Kram Birgitta (Beep ;-))

Lisan sa...

Vilka bra bilder du fick med från FN-dagen! Naturbilden är mycket fin och stämningsfull.

Unknown sa...

Sitter en stund och klickar mig runt. Passar på att önska er båda en fin vecka, förhoppningsvis med bättre väder. Här har det nu regnat oavbrutet i två dygn. Inget fotoväder med andra ord.
/SA

Maggan sa...

Beep, Lisan och SA: Ni får ha en riktigt bra ny vecka. Maken hälsar också så gott!

epsilon sa...

Fina bilder, vackert med snö, idag är den redan borta och höstlöven glöder i solskenet. Vi var i Södertälje i ruskvädret och där hade t.o.m snöplogen fått köra.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...