2010-10-30

God dag och adjö

Varje gång jag slår på datorn hemma möts jag av dessa två. Fotot la sig som bakgrundsbild genom att jag ofrivilligt ryckte till med fingret. Sedan dess har det fått ligga där. Jag tycker det är trevligt att bli hälsad välkommen till en ny sejour med datorn, men jag tycker också att vännerna ser lite uppfodrande ut. - Är det inte dags att blogga snart?

Igår eftermiddag var det dags att tacka av en medarbetare till. Det var Mattias som flyttar med familjen till en plats där det är 25 grader varmt just nu. Han kan sitta på deras terass och se ända till Afrika i siktligt väder. Han fick med sig en packe med snus, så nu behöver han inte ens sakna det.

Jag har druckit mitt morgonkaffe och läst tidningen i lugn och ro. Den här helgen ska vi träffa Makens syster och svåger och förhoppningsvis även Lilla Hjärtat som fyller två år. Mitt lilla barnbarn har dock råkat ut för någon sorts magsjuka, så det är inte alldeles säkert att vi kan ses imorgon.

Ha en riktigt skön helg, ni därute!

4 kommentarer:

Lisan sa...

Som pensionär kan man glädja sig åt sköna morgnar med tidningen i stort sett varje dag! En trevlig helg till dig och din familj och hoppas ni slipper magsjuka.

Unknown sa...

'Förväntansfull' är jag när jag trycker på Din länk. En kvinna från Västerås som slog sig ner i Laxå och inte ville flytta till Göteborg vars liv i småstaden blir som 'Upp till kamp i Båtskärsnäs'. Arbetet är bara en liten del av livet sedan beskriver Du de värden som hör livet till familjen, vänner, kyrkan. de äldre, resor bara utanför dörren eller till kontinenttala städer.
Vid nästa bokmässa kanske Du sitter och blir intervjuad om Din bok från livet och värdena i en småstad i Sverige.
Jag köper gärna ett signerad bok.
Lycka till önskar
Coach

Maggan sa...

Coach: Världens bästa coach! Blir det någonsin en bok ska du få en signerad gratis, så det så!

Maggan sa...

Coach: Jag glömde lägga till: ;=)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...