2014-08-15

À table!


Snart dyker min syster S och systerson O upp. Bordet står dukat och det doftar gott från squashgratängen som just tagits ut från ugnen. Till efterrätt blir det blåbärspaj och vaniljvisp.

À table!* lärde jag mig att ropa när jag var aupair i Grenoble i Frankrike och lagade mat åt två små gourméer. Den ena var åtta år och den andre var fyra år, men så små de än var, visste de när en brie var lagom mogen. Jag fick lära mig den hårda vägen. Mer än en gång serverade jag misslyckade rätter. Inte visste jag att de frysta franska fiskblocken måste saltas ur först. Till exempel.

Den här gången är jag dock säker på att anrättningarna är lyckade!

* À table! betyder Maten är klar! Come and grab it!

2 kommentarer:

Första året i Hjo sa...

Roligt med fiskblocken och gourmetpojkarna. Hoppas maten blev bra.

Musikanta sa...

Man lär sig av sina misstag! Det ser väldigt gott ut allting du lagat nu i alla fall!
Kram från Ingrid

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...