2014-08-25

Dags för enkät - du hänger väl på?

Jag gör ett avbrott i strykningen och utmanar er att deltaga i en liten enkät. Jag börjar:

Vad läste du senast?

Jag har precis läst klart Det grekiska hjälmen av Jan Mårtensson.

Vilken film såg du senast?

Den senaste biofilmen var Grace som jag såg tillsammans med min svärdotter Em.

Vilket café/restaurang besökte du senast?

Igår, innan flyttbestyr hos Pe och Em, åt vi lunch på My Way på Ekersgatan 16.


Vilket var ditt senaste inköp (förutom livsmedel och förnödenheter)?

Det var på PO66´s och min shoppingrunda i södra Närke, se bild.

När skrattade du senast?

Det var nog igår kväll, åt Katten.
Vad åt du senast?

Honungssmörgås till morgonkaffet och tidningen.

Nu är det din tur!


Uppdaterat: Här är Em:s svar som hon ger på sin nya blogg.


4 kommentarer:

Musikanta sa...

Bok: Jag läser just nu Boktjuven - en upplevelse utöver det vanliga.

Film: Senaste var i höstas med Mirren i Stockholm - Monica Z.

Restaurang: Hos flickorna Voltaire på Djurgården tillsammans med bloggvännen Eleonora

Inköp: Blomsteruppsättning till min älskade mosters begravning tisdag åtta dar. Hon som skulle fyllt 102 år i år om hon levat.

Jag skrattade när jag läste Mirrens blogg om femåriga barnbarnet som hade anmärkt på maten (kåldolmar) när han var bjuden på födelsedagskalas. "Jag sa bara att det inte var gott mamma - inte att det var jätteäckligt..."

Mat: En liten Singoallakaka efter lunch.

Maggan sa...

Musikanta: Härliga kommentarer från barnbarnen!! Fick mig också att skratta. Tack för ditt bidrag!

Första året i Hjo sa...

Bok: Kapuscinski: Reporterns självporträtt. Alltid värd att läsa.
Film: Annie Hall - en favorit
Restaurang: Gyllene Prag - panerad ost!
Inköp: Woody Allens DVD-box
Skrattade åt hunden på långpromenaden idag - upp och ner i ån
Mat: Isterband - alltid gott.

Maggan sa...

FåiH: Åh, isterband och rödbetor, även min favorit! Gyllene Prag var min svåger Roland Kratz´s stamkrog. Har aldrig varit där själv. Tack för bidraget!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...