2009-02-17

Citronfjäril på Tyresö


Idag har det varit den första arbetsdagen på länge. Gick upp tidigt, väckt av katten, hängde tvätt och satte på torkskåpet. Vi spurtade med sonens tvätt, eftersom han åkte hem till sitt idag.

När jag gick från parkeringen i den blå gryningen, hörde jag talgoxens filande. Det var kallt och mycket snö, men fågellätet ingav ett visst hopp.

När jag åkte hem från jobbet satte jag på nyheterna och fick en liten glädjechock. När hörde ni en sådan här nyhet sist? En citronfjäril har siktats på Tyresö! Underbart! Sådana nyheter älskar jag.

1 kommentar:

Anonym sa...

Välkommen hem! Jag hörde också samma nyhet när jag gick hem från jobbet igår, tycker lite synd om den stackaren - det är ju så kallt ;-) Brr. Men ljuvligt med den första citronfjärilen :-)
Ha en skön dag! Kram

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...