2009-02-10

Första rapporten från Körsbärsdalen

Vi har just ätit middag och druckit gott vin. Blixtarna ljungar över bergskedjan i väster. Idag har vi haft en spännande tur rakt upp i bergen längs en flodbädd. I en liten stad, Prats de Mollo, var det Björnfestival. De flesta festivalyttringarna var redan avklarade, men en blåsorkester spelade och byns innevånare dansade ringdans i ett långsamt, sirligt tempo.
Jag kan konstatera att tiden är rätt för mimosaspaning. Här finns hela skogar av mimosaträd, riktiga kaskader av gula, väldoftande blombollar.
Inlägget blir inte riktigt som jag tänkt mig. Är ovan vid U:s dator, så jag slutar nu. De andra väntar på mig i biblioteket. Jag återkommer nog snart igen. Sköt om er!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, vad ljuvligt det ser ut! Njut! Här är det flera decimeter snö och kallt. Brr. Avvis på er!

Elisabeth sa...

Åh, tack snälla för att jag genom dina bilder också får följa med på ett hörn!
Mimosa... finns det något som luktar så underbart gott?

Varm kram..

Ps. Men det ser lite kallt ut?

Anonym sa...

Mimosa och baguette, så fina minnen det väcker och det kan behövas i den kylan som bitit sig fast här hemma.
Kanske det är välkommet för alla sportlovslediga?

Njut och ladda batterierna så ses vi nästa vecka.
Kram / Terttu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...