2009-02-07

Katzenjammer

Det är lördagmorgon, men det struntar Katten i. Hon väcker mig med "Katzenjammer" utan att egentligen vilja något särskilt. Förmodligen vill hon bara ha sällskap. Så nu sitter jag här framför datorn igen, när jag kunde ha legat och sovit sött.

Men idag ska vi förflytta oss till min barndomsstad och till min "lillaste" lillasyster och hennes man för att hälsa på i några timmar. Där får vi också träffa E, pappas fina, rara, smarta särbo som han träffade när mamma dött alldeles för tidigt. De fick tjugo bra år tillsammans, innan pappa själv dog för precis tio år sedan.

Ikväll, på vägen hem, tittar vi in till den lilla familjen, lämnar in en pyjamas (med katter på) som jag köpt till Isabelle. Där var det pyjamasbrist. Och så tar vi med oss yngste sonen hem, som får vara kattvakt medan vi åker ner till Pyreneerna och luktar på mimosan.

Har förstått att det har regnat "cats and dogs" i Frankrike den senaste tiden, men när vi kommer hoppas jag att vädergudarna är med oss. Hur som helst ska det bli härligt att träffa våra kompisar, A och U igen!

Nej, dags för kaffe och tidning! Den nya dagen väntar.

Sköt om er, därute!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...