2020-03-27

Citronfjärilen eller korpen - vem ska man tro på?


En ljuvlig paus från innesittandet blev det igår. Vi bryggde en termos kaffe, köpte kanelbullar på OK och gav oss iväg till vackra Snavlunda äng för att inte missa denna härliga vårdag. Vi var alldeles ensamma sånär som på den svarta korpen som flög ropande över ekdungen. Årets första fjärilar var citronfjärilarna som fladdrade från blomma till blomma. Blåsippor, vitsippor, lungört och vårlök gonade sig i solen. Ljus fjäril = lyckligt år! Men vad säger vi då om korpen? Olycksfågel?

På eftermiddagen fick jag ont i magen och det kändes som om jag hade lätt feber. Nu blir man rädd vid minsta sjukdomstecken för att Coronaspöket har kommit. Sönerna som båda är hemma i karantän för envis slemhosta, är rädda om sina gamla föräldrar.De vill inte riskera att smitta oss på något sätt. Så det blir förmodligen att ge sig till tåls. "Minstingen" fyller 40 år i helgen och skulle ha firats ordentligt,

Mina systrar och jag hörs ofta över telefon. Härligt att jag har mina systrar.



Hittade den här kärleksfulla texten och delade den på Facebook, men eftersom en av mina systrar inte är Facebookare, så lägger jag den här också!

Kram på distans,
Maggan

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...