2022-07-31

Ögonblick att minnas


Ja, jag vet! Det var väldigt länge sedan jag skrev något i bloggen, många ögonblick sedan. Juli månad har redan hastat förbi och augusti står och stampar i farstun.

Igår eftermiddag hade jag en fridfull stund nere vid stranden alldeles för mig själv. Blankt vatten speglade seglande moln. En fisk bröt vattenytan med en kraftig snärt. En smäcker, liten tärna landade en meter ifrån mig och lyfte igen. Men sedan kom barnbarnet LL springande: - Farmor, jag har saknat dig! Och nu bröt solen igenom molnen, härligt!

Sommarstaden Askersund skapar fina minnen. Strömmingsburgarna konkurrerar med glassen nere i hamnen. Vad ska man välja? Vi kollade upp det fantastiska lägenhetsprojektet: Det gamla vattentornet på berget har byggts ut och förvandlats till fashionabla våningar för bättre bemedlade. Här kan man tala om milsvid utsikt!


Det har blivit tid för möten med människor jag tycker om, kaffekalas, blåbärsplock, "jobb" på Kupan, Sommarkyrkan och i Arkivet - allt medan vädret har pendlat mellan stekande sol och 41 grader på altanen och 15 grader och duggregn. 

Hoppas att du också har en fin sommar!



3 kommentarer:

Bloggblad sa...

I år har jag varken skrivit dagbok eller antecknat och fotat så mycket som jag brukar, men ett och annat har jag sparat på näthinnan.

Maggan sa...

Bloggblad: Förstår att du har sparat fina ögonblick från er stuga i skogsbrynet.

Bloggblad sa...

Ja, massor. I år har vi inte haft full rusch med en massa gäster som förra året när vi invigde lusthuset och det sammanlagt var massor av släkt och vänner som avlöste varandra. Jätteroligt, men lite stressig blev det. Lugnare i år.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...