2009-04-18

Eftermiddag i solen

En riktigt skön dag har vi haft det. Många timmar i solen på baksidan. På förmiddagen röjde jag hemma och lagade lunch. Maken deltog i städardagen som grannarna har en gång om året. Jag hade lite dåligt samvete att jag inte bidrog, men bara lite.
Efter lunch drog vi tjejer (I, Bellan och jag) iväg på en shoppingtur medans killarna bytte däck. Det blev bl a en söt liten fleecetröja till lilla fröken. Jag är så glad åt min svärdotter I. Vi sänder på samma våglängd.

Sedan avnjöts I:s goda kladdchokladkaka med grädde och kaffe till i trädgården. Tulpaner, påskliljor och scilla har slagit ut mot söderväggen. Ännu har inte rådjuren hittat till krokus och tulpaner, men det är nog bara en tidsfråga.

2 kommentarer:

Bloggullet sa...

håller med om att vår bästa tid är nu med blommor och träd som slår ut.
Ha en fin helg.
Kramar

mossfolk sa...

Härligt!
Och vilken bra fördelning... shopping och däckbyte ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...