2010-12-12

Rosa gryning

Eftersom vår nattgäst, Lilla Hjärtat, gick och la sig samtidigt med oss, så trodde jag att vi skulle få en viss sovmorgon. Men där trodde jag fel. Katten tyckte att det var dags att gå upp när klockan var 05.14. Hon jamade enträget och puttade på mig med tassen. Hon är så pass hänsynsfull att klorna är indragna, i alla fall. Hennes jamande väckte upp Lilla Hjärtat, som också tyckte att det var en bra idé att gå upp. Så då smög vi ner, alla tre, och det blev mat till Katten, välling till Lilla Hjärtat och kaffe till Farmor.
Efter en fin Luciatablå här i kyrkan, blev jag varmt välkomnad av Lilla Hjärtat: - Hej Farmor! Vad kul att se dig! Och så matade hon mig med apelsinklyftor.

Dagen idag:
... fyller min fantastiska moster Agge 90 år.
... har sonhustrun bjudit på den godaste julkladdkakan.
... har det varit en underbart vacker vinterdag.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...