2011-06-12

En smultrondag

En förtida födelsedagsmiddag firades igår på Hasselfors Värdshus. Det var god mat och trevligt sällskap. Vad sägs om den här menyn:
*Skaldjurstårta (med räkor, kräftor och rökt lax)
*Helstekt oxfilé (med madeirasås och sauterad skogssvamp)
*Frusen cheesecake (med marinerade bär och chokladgarnityr)

Sällskapet gick inte heller av för hackor:
* Lilla hjärtat (för dagen iförd blommig sommarklänning från Perpignan)
* Hennes fina föräldrar I och Joy
* Lilla hjärtats farbror Pe (uppsträckt i bästa kostymen)
* Min syster, mysiga L, och hennes lika mysiga K-O
* Makens vackra syster A-M och hennes rare M
* Maken själv

Tyvärr kunde inte söta syster S och hennes son O komma och inte heller barndomskamraten som firade studentdotter.
Jordgubbstårta och bubblig rosé blev det i hemmets lugna vrå. Katten Skrållan höll sig lite undan, eftersom de busiga italienska bröderna Leo och Angelo svansade runt i huset och i trägården. Fast Leo låg mest under buskarna och filosoferade.

Jag blev uppvaktad med blommor, kort, presenter och tal och goá kramar. Roligt också att få tid att prata och utbyta funderingar med dem man inte träffar dagligen, men som ändå står en så nära. Dagen blev ett nytt smultron att trä upp på livets strå, som svägerskan A-M sa imorse innan de packade ihop och for iväg.

5 kommentarer:

Tussegumman sa...

Hej

Nu var det längesedan jag var ute på bloggen men jag känner att jag saknar mina bloggvänner och bloggandet. Det har varit en intensiv tid här med student, födelsedagar omorganisation allt så nu börjar jag väl landa. Önskar dig allt gott min vän Kramar Tussegumman

Musikanta sa...

Underbart när så många nära och kära kan samlas och fira något. Ska själv ha födelsedagskalas på lördag (fyller år på söndag men då jobbar jag...) och kommer att ha alla mina barn och barnbarn omkring mig förhoppningsvis.

Det kommer INTE att bli en lika superb lunch, som den du beskriver. Buffé med rostbiff, lax, hemlagade köttbullar och dito potatisgratäng och lite annat smått och gott. Hade inte varit så dumt att ha det färdigt på restaurang (suck)...

Av dina bilder att döma hade ni väldigt trevligt. Grattis förresten när riktiga födelsedagen infaller :-)!
Kramar från Ingrid

Anonym sa...

Hej! Det var inte dåligt vad ni har festat. Jag ska festa i morgon + 1 år ! ha en fin dag nu !

Maggan sa...

Tussegumman: Välkommen tillbaka. Hoppas det lugnar sig lite för dig.

Ingrid: Då får jag gratulera också till din födelsedag. Tycker att det låter alldeles utmärkt med det du ska bjuda på!

Janne: Grattis till dig också, Janne!

epsilon sa...

Vilken härlig meny och det är ju så trevligt att fira födelsedagar.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...