2012-11-23

Skymning

Jag känner mig vemodig. Jag håller på att ta farväl av ett långt och innehållsrikt yrkesliv. Så roligt jag har haft, så mycket jag har lärt mig, så många trevliga människor som jag har lärt känna. Jag har mycket att vara tacksam för.

Dagen idag har varit mild och blek. Skymningen kommer fort. Jag passade på att åka ner till den gamla Sockenstugan för att fånga lite av det kvardröjande dagsljuset. Jag hade varit och handlat inför helgen, då mina kära systrar, min svåger och min systerson kommer och hälsar på.

Jag stannade hemma från jobbet idag för att förbereda besöket. Jag har bäddat gästsängarna, bakat blåbärskaka, lagat lasagne, gått runt med dammtrasan och dammsugaren.

Ha en bra helg, ni med!

6 kommentarer:

Musikanta sa...

Fantastiskt vackra bilder! Vänta du bara - det dröjer nog inte så länge förrän det blir kris och de vill att du ska komma tillbaka och vikariera - åtminstone var det så för mig i tre-fyra år efter pensionen.
Jag önskar dig en skön och trevlig helg.
Ingrid

Äventyret framtiden sa...

Förstår så väl din känsla. Avbrottstimmen. Men livet ändrar bara riktning, ger nya möjligheter.
Sörj en stund men gläds åt nästa och nästa:)
Så ljuvligt vackra bilder, andaktsfulla

Ha en fin helg
Karin

Unknown sa...

Jättefina bilder. Jag hoppas att din helg blir trevlig!

Maina

Angelica sa...

Så många år, så många minnen, så mycket glädje ....Förstår att det är svårt, sorgligt att lämna precis som det är så svårt att vara kvar utan er! Hjärtekramar A

Maggan sa...

Ingrid: Tack. I mitt fall blir det nog inte så, men jag hittar nog ett sammanhang där jag kan verka ändå.

Karin: Tack för dina fina och kloka ord!

Maina: Roligt att du hittade hit. Välkommen åter!

Angelica: Hjärtekram!

Lisan sa...

Visst är det väl skönt att ha haft ett arbete, som man trivts med och arbetskamrater som man blivit vän med. Då har man något bra att titta tillbaka på. Det är inte alla som har det!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...