2014-02-27

Bodils kloka råd

Motivet är ett webbpussel som jag nyss lagt. Visst är de bedårande?

Då och då läser jag några snuttar ur Bodil Malmstens härliga bok om konsten att skriva, Så gör jag. Idag läste jag några rader som jag måste vidarebefordra:

Till den som skriver

Gå inte i sömnen.
Se allt, lyssna på allt, känn på allt, testa, lukta på det.
Smaka på allt.
Gå in i allt.
Stå utanför.
Behåll förundran inför allting.
Bevaka din förundran.
Var förvånad.
Så kan det vara.
Så kan det bli.

Visst är hon klok, Bodil!

Just nu är det högsäsong för årsmöten. Inom en vecka har jag bevistat fyra möten och på de två senaste serverades det smörgåstårta. I förrgår satt jag mötessekreterare på fackklubbens årsmöte. Det var roligt att återse mina "gamla" kollegor. Igår blev jag invald i Röda Korsstyrelsen här på orten. Själva mötet avhandlades på en kvart och sedan blev det allmänt surr. Ikväll övar jag med kören inför biskopsbesöket på söndag.

Ha det!

2 kommentarer:

Steel City Anna sa...

Så många söta katter, bra motiv för pusslande :)

Maggan sa...

Anna: De små kattansiktena är för härliga, en del ser buttra ut, en del ser kloka ut ...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...