2016-01-09

Nu är glada julen slut slut slut

Tiveds kyrka på Trettondagen 2016

Trettondagen var gnistrande vacker. Jag och mina körkompisar hade ett fullt program med körkonserter, först i Tiveds Kyrka och sedan i Ramundeboda Kyrka i Laxå. Däremellan hann vi äta risgrynsgröt och skinksmörgås.

Sedan fick det vara bra med julsånger på ett tag. Julpusslet la vi klart dagen efter och nu är det också undanplockat.

Julpusslet klart den 7 januari kl 12.30
Igår röjde vi undan det mesta av julen här hemma, alla trettio julgranskulorna stoppades ner i sina askar. Tomtar dök ner i jullådan igen och drog julgransmattan över sig.


Visst är det skönt att städa undan julen? Lika trevligt som att rusta inför den, tycker jag.

Den här kulan köpte jag i en affär i Heidelberg. Affären sålde julprydnader året om.
Jag hann också med att fira en flicka som fyllde 12 år igår. Hon är den yngsta i raden av fyra systrar och en mycket älskad och charmig person. Det var skönt att sitta där kring långbordet och känna värmen från brasan som knastrade i kaminen. Utanför stod stora snötyngda träd på vakt och det enda som rörde sig var två harar som letade något att mumsa på bland snödrivorna.

Nu ska vi ge oss iväg igen, Maken och jag. Blomsterkullen nästa!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...