2016-08-21

Lördag med Lilla Hjärtat


En lördag i sällskap med Lilla Hjärtat = en fin dag

Efter lunch gick vi bort till väninnan Ve i ett ärende. Vi blev bjudna på saft och nybakad äppelkaka på uteplatsen. Vi kom ihåg med ett skratt första mötet mellan Lilla Hjärtat och Ve för mer än sex år sedan, då LH varit så blyg och skrikigt rakt ut av förfäran. Så är det minsann inte nu. Efter några intensiva studs på studsmattan var det dags att gå tillbaka. LH fick en ljusgul ros och Ve en stor kram. - Kom snart tillbaka! ropade hon.


Sedan bar det till skogs. Lingonen lyste röda. Jag hittade några enstaka kantareller och tog med mig lite vit fin mossa, som jag sparar till adventsljusstaken.  LH och pappa Joy plockade blåbär att ha till glassen. En hel del bär hamnade nog i munnen också.


Sedan blev det bråttom till biomatiné med filmen Husdjurens hemliga liv. LH och jag satt nästan längst fram med en hink popcorn och lät oss tas med till New York, där ett gäng husdjur upplevde en massa hissnande äventyr. Ibland var det riktigt otäckt spännande, tyckte LH. Men kärleken övervinner allt, så även i denna film.


Idag väntar andra äventyr för mig och Maken. Det ska bli Opera på Skäret, som visar Den flygande holländaren i år. Månne kärleken övervinna allt, där också? Rapport kommer.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...