2016-09-13

Och söndagskjol åt mor

En hälsning från det tidiga sjuttiotalet. Här står familjen Lindskog utanför Ängsö slott. Systrarna har moderiktiga V-jeans, pappa Olle har Papphammar-hatt och mamma Barbro är fin i söndagskjol. Bilden kom nerdimpandes i brevlådan igår. Tack, syster S!


Ängsö betydde mycket för mamma och pappa. Här hade morfar Sven och mormor Rut sitt sommartorp. Här förlovade sig mamma och pappa och här gifte de sig. Bara namnet Ängsö är som ljuv musik för mig.

Kaffekalas på Länsmuseet

Just idag fyller Lilla Lila fem månader. Vi hälsade på som hastigast i söndags eftermiddag efter en invigning på Länsmuseet. Hon mår prima och är absolut charmerande. Farmor smälter. Lilla Hjärtat var upptagen med en cheerleaderkurs, så henne missade jag. Hon satsar på att lära sig hjula. Ser fram emot att få se hennes färdigheter på gräsmattan, med eller utan pompoms.

Om precis en vecka sätter jag mig på planet och kvistar över till PO66. Kanske kan det bli ett dopp i Medelhavet och en tur i bergen. Ser fram emot att få träffa min kompis!

Men innan dess är det en hel del att uträtta här hemma!

Hasta la vista! À bien tôt! See you!

2 kommentarer:

Angelica sa...

Så roligt att se bilderna o läsa om de dina! Kram A

Maggan sa...

Tack Angelica! Roligt att följa dig också. kram

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...