2017-02-23

Mitt i sportlovsveckan


Lagom till sportlovet kom snön. I två dagar snöade det oavbrutet, men nu ser den ut att smälta bort igen.

Lilla Hjärtat och henne pappa kom på besök i helgen, härligt. På måndagskvällen var det dags för nästa årsmöte, FN-föreningens. Maken avtackades efter många år som ordförande. Sedan avslutade vi med fika på den nya biljardhallen i närheten. När vi klev in i det stora vackra rummet med rader av biljardbord spelades det hiphop ur högtalarna. Men efter en stund la vi märke till att det strömmade ut en helt annan musik; Rosen av Arne Qvick, Glöm ej bort det finns rosor, mm! Personalen anpassade säkert musiken efter de gäster som trädde in. Hur kunde de veta att vi inte var hårdrockare?

Arbetet med en memoarbok om en spännande kvinna som tävlat i distansritt över hela världen håller på att avslutas. En eftermiddag frossade ryttarinnan och jag i bilder som ska med i boken. Här är en kvinna som verkligen gjort verklighet av sina drömmar.

För övrigt har jag jobbat på Kupan, varit hos frissan, skrivit protokoll på ett församlingsråd och övat med två körer.

Idag tar jag tåget till La Stada och träffar min lillasyster som verkligen har sportlov.

Sköt om er!

2 kommentarer:

Äventyret framtiden sa...

Sköt om dig du med Maggan!
Jag tittar in här nu och då, även om jag
inte är så geschvint på att kommentera.

hälsningar från ett nyvintrigt Åland

Maggan sa...

Pettas: Hej! Så roligt att du tittade in! Förstår att ni har fått en hel del snö. Ska kika in hos dig också när jag kommit hem från La Stada. Hjärtliga hälsningar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...