2017-04-07

Häxorna från Villefranche de Conflent


Nu har Häxan från Villefranche de Conflent fått en kompis. De kan flyga i rote på Skärtorsdagen. Den högra gumman hämtade jag hem i september. Hon heter Emberlificota och på den medföljande lappen står det: Kvaliteter: Rolig och snäll, mycket skyddande och stark. Den vänstra gumman har varit med ett tag, se tidigare inlägg.


I måndags var det dags att tillverka påskris och dörrkransar som ska säljas på morgondagens påskbasar till förmån för nödlidande i världen. Det är den flitiga diakonigruppen som håller i basaren, där det ska serveras kaffe med hembakt bröd till och där man kan vinna fina och goda priser om man drar den rätta lotten.


Igår fixade jag till frisyren, så ni märker att vi förbereder oss!!Nu kan påsken komma.

1 kommentar:

Annica sa...

Hej Maggan,
Jag ska åka till Villefranch sur Conflent i maj. Och jag älskar häxor. Har du några tips att ge mig om var de finns och de bästa affärerna. Eller finns de överallt? Finns det något museum kring häxorna? Och varför är byn känd för häxor?

Tacksam för tips!
annica.grimlund@telia.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...