2018-11-04

Tick, tack, tick, tack


Det har varit en fin helg, denna Allhelgonahelg. Idag firade vi äldsta barnbarnet LH som precis fyllt tio år. Hon visade med båda handens fingrar hur gammal hon blivit, tydligt och fint. När jag skulle visa hur gammal jag har blivit fick jag vifta länge med händerna, sex flashar med bägge händerna och sedan sju fingrar i luften!


LH fick en klocka i present, så nu kan hon hålla stenkoll på tiden. Här hjälper pappa Joy henne med att knäppa det rosa klockarmbandet.

Dagen igår var också en fin dag. På eftermiddagen sjöng jag med Bodarnekören i den vackra stenkyrkan i Hasselfors vid Minneshögtiden. Den första sången var Himlen kommer så nära av min bloggvän Marianne Bokblad. Vilka underbara kvällshimlar vi har fått uppleva nu i höst.



Efter det var det dags att tjänstgöra i Ramundeboda. Hela kyrkan fylldes till bristningsgränsen, över fyrtio ljus tändes framme vid altaret till minne av alla dem som gått bort under året. En stråkensemble spelade bland annat det pulserande, vackra stycket Air av Bach.

Min kör- och kyrkvärdskollega på väg till Allhelgonadagens andra uppgift
Ja, det var min Allhelgonahelg anno 2018!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...