2009-05-04

Kontraster

Det kändes som om vi haft en lång ledighet nu när vi var tillbaka på jobbet igen. Det är skönt att vara lös och ledig, men kontrasten med rutiner och arbetsuppgifter är också viktig.

En rutin är pausjumpan mellan 08.45 och 09.00. Vi är ett gäng killar och tjejer som stretchar och tänjer till musik. Innan jag började med detta för några år sedan, var jag helt låst i axlar och armar. Det var omöjligt att lyfta upp armarna högre än till armhålorna. Tack var jumpan mjukade jag upp lederna och lyckades lirka upp mina värkande stela axlar. Jumpan förebygger nu alla de timmar jag sitter framför datorn i samma ställning.

En annan rutin är lunchpromenaderna. Idag kunde jag inte låta bli att fota ån och kabelekorna igen, se ovan.

Idag begravdes en fin och god kvinna, mjuk, kvinnlig, omtänksam. Hon bar namnet RoseMarie, inget annat namn kunde ha passat henne bättre. Hon var min systers fina svärmor, en fantastisk farmor och mamma. Hon var en människa som man är glad över att ha fått lära känna.

Det är dags att packa väskan igen. Jag drar iväg på en tvådagars tjänsteresa tidigt imorgon bitti.

Sköt om er, ni alla där ute!

2 kommentarer:

mossfolk sa...

Lunchpromenader låter inte alls fel. Härligt med ett avbrott och frisk luft mitt på dagen!

Tankevågor sa...

Jättebra med lunchpromenader! Det sägs ju att det är viktigt att vi kommer ut i dagsljuset en stund varje dag.

Jättevacker bild på det där vattendraget! :-) Ha det bra på din resa!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...