2009-05-23

Puh, vilken eftermiddag!

Idag har vi haft finfrämmat: Isabelle kom på besök med sin pappa och sin farbror. För första gången i år grillades det. Medan vi åt kom det en liten skur, men det gjorde ingenting. Vi satt under markisen. Sedan sken det upp igen.
Till efterrätt hade jag bakat en björnbärspaj, som smakade smaskens, om jag får säga det själv. Kanske åt vi bäret som skymtar fram i min rubrikbild ovan. Bilden är i alla fall tagen vid samma tillfälle som bären plockades, i min lillasysters trädgård en solig septemberdag förra året.
Efter maten tog Farfar och Farbror fram gitarrerna och spelade så medryckande att Isabelle satte igång att dansa i knät på Farmor. Och när Farfar spelade dragspel spärrade Isabelle upp sina stora blå ögon av pur förvåning.
Sedan lugnade vi ner oss och Isabelle och Farfar blev sittandes och tittade på barnTV. Isabelle verkade intresserad av en viss herr Puh.
Många intryck blev det nog för den lilla damen som förhoppningsvis sover sött hela natten.
Det tänkte jag också göra, så GOD NATT!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...