2009-07-23

Det kommer flera!

Idag har det regnat duktigt. Det är nästan så man glömmer bort att solen sken så skönt igår att vi badade. Vi badade vid den vackra talludden där vi spenderat många timmar, oavsett årstid.
Födelsedagsbarnet uppskattade Tango-tårtan, som Maken och jag bakade dagen innan. Det blev kvar till kvällen också, då Joy med familj och Pe dök upp för att gratulera.

Idag var det hemresedag för våra gäster, men innan passade vi på att kolla hur långt utgrävningen av klosterruinen kommit. Jag blev inspirerad av min väns blogg. Det var riktigt fint iordninggjort.
Telefonen ringde och en halvtimme senare kom det här gänget upp för gången. De var på genomresa på väg till Skara Sommarland, ett efterlängtat resmål för de fyra små tjejerna.
Nu har vi vår lilla skatt, Isabelle, snusande i en spjälsäng i vårt sovrum. Det är premiär för henne att sova över hos Farmor och Farfar. Mamma och Pappa ska få sova ut för en gångs skull. De har inte sovit en hel natt på över åtta månader. Vi får se hur det går för oss. Vi är ringrostiga, men hittills har det gått jättebra. Men det är bästa att säga: Peppar, peppar.

Så vi önskar oss alla: God Natt!

2 kommentarer:

Elisabeth sa...

Utgrävning av klosterruin.. vilken då? Kanske har du berättat om den tidigare, och jag har missat det...?
Tangotårta? Vad är det för slags tårta? Den såg då väldigt väldigt god ut..!

Varm varm kram... från ett regnigt och molngrått Umeå.

Maggan sa...

Hej Elisabeth! Jo, det är Ramundeboda Klosterruin som ligger efter E20 tio minuter sydväst om Laxå. Jag skrev lite i inlägget:http://margaretaswenson.blogspot.com/2009/05/pa-avvagar.html.
Jag ska skriva in receptet på Tango-tårtan. Det är inte svårt att göra den.
Skickar dig solskensönskningar och varm kram!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...