2009-07-11

Sötaste Smultronungen och bokslukaren Billy








Och bäst som det regnar så kommer det en skur...

Så har det varit hela dagen. Men var gjorde det när vi hade en date med lilla Bellan. Hon fick sin lilla mössa av farmor och visst är hon sötare än det sötaste smultron.

När hon kom ner i sin lilla "gå-bil" kavade hon glatt på i alla riktningar och det blev mest en massa suddiga bilder. Meep, meep.

Hemma har Maken och jag (i viss mån) skruvat ihop den nyinköpta bokhyllan Billy. Storstädningen av övervåningen igår pekade på ett stort behov av mer hyllmeter. Boktravarna bredvid sängarna hotade att falla över oss och begrava oss levande. Nej, bort med sådant och in med ljus och luft. Nu står prydlige Billy givakt i övre hallen, redan fylld med lektyr, och på sängbordet ligger endast en lägre trave kvar som kanske kan hinnas med innan året är slut. Jag börjar ana att jag inte kommer att hinna mer alla böcker jag vill läsa som jag har hemma innan jag går om hörnet. Och ändå har jag så svårt för att låta bli att skaffa nya böcker.

Klockorna vid Skogskyrkogården har för länge sedan ringt in helgen. Det är så stämningsfullt, tycker jag. Det är dags att sätta på en kopp thé och lugna ner sig lite.

Ha en fortsatt God Helg!

2 kommentarer:

Elisabeth sa...

Har suttit här och läst lite... om din mans FN:s engagemang (behövs verkligen..), lyssnat på F.R David, och naturligtvis sett på gulliga Bellan!
Men så..när jag helt plötsligt läser att det är "Bellan" som står givakt uppe i er hall, så inser jag att nu är nog den här damen alldeles för trött för att komma med någon vettigare kommentar!!

Så jag säger godnatt... sov så gott... och en riktigt varm kram till dig!

Maggan sa...

Elisabeth: Hi, hi! Skrattade gott åt bilden av Bellan i givakt i hallen. Ha en bra dag, antar att det handlar om att packa inför resan imorgon. Kram, kram!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...