2009-11-11

Stjärnögd Lou

Så är jag tillbaka på banan. I måndags började jag jobba igen och det var roligt att träffa arbetskamraterna. Trots att vi lever under hot, så är stämningen god emellan oss. Vi bryr oss om varandra. Förhandlingarna är nu avslutade i oenighet och det betyder att företaget driver igenom sitt beslut.

Igår kväll åkte min arbetskompis G och jag in till ett föredrag, anordnat av TCO. Det var Lou Rossling som stod på scenen och som utan manus berättade för oss om sin livsfilosofi, om vikten av att "tända stjärnor i varandras ögon". Hon fick oss alla 400 att skratta och gråta i två timmar. Det var inte tråkigt en sekund.
I pausen flockades vi kring bokbordet och äppelkorgen. Nu har jag varit på ganska många av dessa föredrag och de är oftast mycket givande och tankeväckande. Det är verkligen en mycket fin förmån som våra fackförbund ordnar gratis för sina medlemmar. Passa på att gå nästa gång.

2 kommentarer:

epsilon sa...

Roligt att höra att du är frisk igen. Den är ju tydligen inte att leka med den där influensan.
Tur att stämningen är bra på jobbet trots det som är på gång. För visst var det som en blixt från klar himmel?

Maggan sa...

epsilon: Ja, det var skönt att den gick över rätt fort.
Ang jobbet hade jag aldrig gissat att något sådant här var i görningen. Tvärtom hade man pratat om oss som ett center of excellence även när det gäller R&D.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...