2010-09-05

Min lediga dag

Min lediga fredag blev precis så där bra som jag önskat mig. Jag är vaken tidigt om morgnarna nu för tiden, vare sig jag är ledig eller ska iväg och jobba. Det är väl åldern. Jag hann sitta länge i den blå fåtöljen i vardagsrummet och läsa i tidningen och skriva dagbok innan det var dags att styra bilen mot La Stada.
Solen lyste och fick rabatterna att glöda. Jag var i god tid och hade tid att slinka in i Nikolaikyrkan, som jag aldrig besökt tidigare.

Klockan tio var med dags för skön ansiktsbehandling och småprat hos hudterapeuten Åsa, vilken lyx. Varghunden Molly dåsade som vanligt i rummet intill.

Nästa programpunkt var att hälsa på hos nyinflyttade "Zuzette", som hade gjort en härlig lunchsallad och bakat hallonmuffins. Jag var bara tvungen att fota hennes Magnolia-tapet. Huset, som ligger i skuggan av ett stort Magnolia-träd, var så vackert och hemtrevligt. Där kommer ni att trivas, Zuzette!

Eftermiddagstimmarna fördrevs med yngste sonen, först några timmar på stan och sedan hjälptes vi åt i tvättstuga och kök. Vår gemensamma väninna P fick ett besök som avslutning på en fin dag. Det blev te och sympati i stearinljussken och samtal om livets väsentligheter.

Vad kan man mer önska av en frufridag?

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...