2010-10-10

Hemma hos ...

Eftermiddagssolen lyser in i hallen hemma hos A i A-sund. Skuggan från den vackra jugendlampan avtecknar sig mot väggen. Maken och jag var bjudna på söndagsmiddag, plommonspäckad ungsstekt fläskkarré med potatisklyftor, äppelmos och hel spenat. Det var så härligt gott!

Vi hann också med ett spännande parti Alfapet, en hjärnornas kamp. Värden avgick med knapp seger, men det kan han få vara värd!

Höstfärgerna glöder. Ser dock att löven faller av mer och mer, så jag har passat på att fota idag då det har varit så vackert.

Förutom vår visit i grannkommunen så har jag sjungit med "tjurkokören" på Tacksägelsedagen. Det var två körer dagen till ära, både den finska kören och vår vanliga kyrkokör.

Sedan har jag rensat och klippt visset i rabatterna. Två olika sorters tulpanlökar och påskliljelökar petade jag ner i jorden, något att se fram emot till våren.
Dagen idag:

... fyller vår kära Elsie år
... hittade jag den här rosenknoppen och ett moget smultron i A:s trädgård
... smet en grå kattunge in genom kyrkporten





3 kommentarer:

Unknown sa...

Skön bild som du tog i hallen. Och ute är det hur vackert som helst just nu. Det gäller att passa på att fota, snart kan vara helt kalt på grenarna.
Ha en go vecka!/SA

Maggan sa...

SA: Tack! Gillar själv stämningen i bilden, känns som lite gammaldags. Jo, löven försvinner mycket snabbt nu. Det gäller som sagt att vara med.
Ha det riktigt gott, du med!

Lisan sa...

Vilken fin rosenknopp! Tänk vad man kan hitta även så här års.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...