2010-10-09

Långt borta och nära - veckan som gått

Jag fick ett mail från en orolig vän: Det var länge sedan du bloggade. Du är väl inte sjuk?

Och då var det ändå i söndags som jag bloggade sist, knappt en vecka sedan. Så jag lugnar härmed alla som eventuellt funderar över tystnaden: Jag är frisk och nyter om än något trött.

I tisdags morse tog jag bilden ovan när jag stod och väntade på skjuts vid den gula brevlådan. Här har jag stått många gånger och väntat. Det är sjutton träd i dungen, det vet jag efter att räknat dem om och om igen.

Veckan som gått har varit ganska innehållsrik:

I tisdags var vi på den tredje och avslutande delen av den fackliga förhandlingskursen, denna gång i Örebro.

På tisdagskvällen var det en mycket intressant information om utgrävningarna vid Sockenstugan. Maken är ordförande i Hembygdsföreningen. Han och de andra i styrelsen hade ordnat en jättetrevlig kväll på Casselgården. De hade bjudit in arkeologer, folk från Länsstyrelsen och Kommunen och Niklas som står för det mer handgripliga grävandet. Han går i sin pappas fotspår. Pappan har varit med och grävt vid Alvastra och en massa andra historiska platser och nu är det Niklas som har tagit över.

Vad man nu tar fram är bl a en dubbelkällare till ett Antoniter-konvent som låg vid Bodarnesjöns strand. Alla var rörande överens om att detta var en högst betydelsefull plats som låg precis vid Eriksgatan, där nu E20 går fram.

I torsdags kväll hade vi vår studiecirkel Mat och Makt i FN-föreningens regi. Det är intressant att sätta sig in i förhållanden världen över och försöka lyfta blicken över det egna grötfatet.

Annars har jobbet fyllt mina dagar. Det är många bruksanvisningar som väntar på att bli skrivna.

Idag ska PO66 komma hit och hälsa på. Jag ser fram emot hennes berättelser från deras äventyr i Malaysia.

Kommer ni ihåg min utmaning Hur ser din kylskåpsdörr ut? Jag har fått ett bidrag från Lisan, kolla här.

Ha en bra helg, ni alla därute!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...