2011-07-03

Prästkragar

Det här fotot har jag fått av min kära syster L. Den ene av de italienska bröderna, Angelo, poserade villigt i prästkragsbacken, när den andre brodern tjurade och vägrade ställa upp.
Igår hade jag tillfälle att studera prästkragarna på nära håll, då vi hälsade på i sommarparadiset. Syrran följde med hem för att vi idag, tidigt i ottan, skulle sätta oss i bilen och fara västerut.
Idag har vi studerat än mer prästkragar. Nåja, så många var det kanske inte på systersonens konfirmation. Här står han beredd att sjunga Änglamark medan kompisen ackompanjerade på fiol. Gissa om moster Maggan var stolt!

Det var en härlig, glad, vacker stund - ganska olika andra konfirmationer jag varit med om. Trots att kyrkan var sprängfylld, över 300 besökande, var stämningen innerlig och varm.

Jag är så glad att jag fick vara med idag.

Nu fasar jag lite för natten. Gårdagsnatten var hemsk. Värken höll mig vaken i tre timmar. Det känns bättre på dagen, i regel.

Jag önskar er och mig själv en riktigt god natt!

1 kommentar:

Smörblomman sa...

Vilka fina kort på hunden och prästkragarna! Hoppas du får hjälp snart M. Så där kan du väl inte gå på semestern!!! Stor kram/E

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...