2011-10-23

Nästäppa och täpparbete

Jag har precis varit ute i täppan och månat om växterna inför vintern. Klematisen har fått en ny spaljé att klänga på, vresrosen Charlie från Canada har fått lite uppluckrad jord runt fötterna, den finska, vita rosen har blivit befriad från efterhängsna ogräs. Upptäckte att den gula vivan blommade för fullt. Hon trodde nog att det var vår.

Igår köpte jag ett antal lökar för halva priset, som jag ska peta ner i jorden. Ja, jag vet att det är sent. Det skulle jag ha klarat av för en månad sedan.
Under veckan som gått har vi lunchfirat en makedonsk lillasyster, som fyllt år. Det är alltid trevligt med en guldkant på vardagen.

Jag har dragits med förkylning, men stretat till jobbet ändå. Hoppas att jag inte smittat mina arbetskamrater bara. Lilla Hjärtat gav mig en blöt puss till avsked förra söndagen. Den var ljuvlig, men förmodligen giftig.

Nästa vecka, på tisdag kväll, väntar kulturell utflykt med yngste sonen. Det ser jag fram emot.

Ha en riktigt bra vecka!

2 kommentarer:

Musikanta sa...

Oj, vad du har jobbat! Det är så pass varmt än, så lökarna kommer nog upp i vår.

Inte kul att jobba med förkylning. När jag var lärare var jag rejält förkyld minst fyra gånger per år. Hittills har jag klarat mig sen tidigt i våras, men om några veckor åker jag upp till barnbarnen och då är det väl klippt...
Kram från Ingrid som hoppas att du kryar på dig.

Maggan sa...

Ingrid: Jo, det hoppas jag. Provar Allium också i år. Det har jag inte gjort tidigare.
Tack för krya på dig-hälsningen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...