2011-10-18

Sista kursdagen

God morgon!
Igår morse åkte jag tidigt iväg mot Linköping och den sista kursdagen på Teknisk Engelska. Gryningsljuset var magiskt. Sjöarna låg helt spegelblanka och en lätt morgondimma vilade som en slöja över nejden. Jag var bara tvungen att stanna och fotografera vid den lilla Östersjön.
Temperaturen varierade mellan -2 till +8 grader under färden. Ett rådjur sprang över vägen som en mörk skugga. En bakomliggande bilist gillade inte att jag saktade in utan gasade sig frejdigt förbi. Tur att det inte kom ett rådjur till.

Under lunchen i Linköping blev det ännu mer naturupplevelser. Efter den goda maten på hotellet gick vi ut i solen. Bara ett stenkast därifrån låg en klippa med en jättegryta. Sedan var det inte långt från en dalgång med ett vackert vattenfall och höga, gamla träd.

Medan jag satt i kurslokalen kände jag hur det började sticka och svida i halsen. I natt har jag vaknat varenda gång jag försökt att svälja. Men det finns ingen tid för mig att bli sjuk. Jag har tre brådskanden projekt att hantera på jobbet. Alla ska vara klara inom några veckor. Huvaligen, som norrlänningen säger!

4 kommentarer:

epsilon sa...

Vilka vackra bilder.

Steel City Anna sa...

Oj vad fina bilder! Krya på dej!

Musikanta sa...

Jättefina bilder! Man kan inte göra mycket åt att man blir sjuk mer än att ta det lugnt och accepera att man inte kan jobba som vanligt.

Även om projekten är brådskande är det viktigare med din hälsa. Ingen dör väl om de blir något försenade...
Kyra på dig och kram från Ingrid

Anonym sa...

Hej! Man kan få se många spännande fenomen i naturen om man är oppe tidigt. Ha en fin helg !

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...