2012-03-03

Maggans Alfabet

Jag blev inspirerad av Musikantas blogg där hon gjort en lista från A - Ö. Här är mitt alfabet där jag räknar upp något av det jag blir glad av:

A Astrid Lindgren - vars sagor och berättelser jag njutit av sedan jag var barn
B Bruce Springsteen - minns en härlig konsert på Ullevi 1985
C Cyklat Tjejvättern 9 gånger med min kompis C - mest i sol och liljekonvaljdoft
D Dans - en trevlig form av motion
E Essen-mässan - en svetsmässa vart fjärde år där jag deltagit sedan 1985
F Fotografering - ett stort intresse för både Maken och mig
G Gula rosor - sedan den engelska sjalen med gula rosor jag fick av min farbror har det varit min favoritblomma, fanns i brudbuketten också
H Hemmakväll - uppskattar att "bara få vara" efter all intensiv föreningsverksamhet
I Isabelle - mitt Lilla Hjärta
J Junikvällar - då det är ljummet och himlen rosafärgad
K Katten Skrållan - som flyttade in hos oss för många år sedan och blivit vårt mysdjur
L Laxå - den ort där vi bor och där det finns så många trevliga människor
M Monet - gillar impressionisterna sedan ungdomens dagar. Besökte Monets trädgård med Lillasyster
N Nyfiken - det är jag
O Olle - min pappa som syns på bilden ovan med min Söta Syster S i knät. Han var en omtänksam pappa, jämlik innan det blev på modet
P Paris - har varit min favoritstad ända sedan jag skrev mitt specialarbete om det. Har återvänt dit många gånger.
Q Quant Mary - designern på modet på 60-talet. Sydde om min konfirmationsdräkt i OP-stil
R Resor - En 30-tal resor har det blivit tillsammans med vännerna A och U och Maken. I nästa vecka åker vi till Cinque Terre,
S Styrsö - en paradisö utanför Göteborg dit kompisen C och jag åker varje år i samband med Bokmässan.
T Toscakaka - min favoritkaka
U "Underbart är kort" - Povels härliga sång sjöng vi i stämmor med Mullhyttas Bygdekör
V Västerås - min hemstad, alltid i mitt hjärta
W Whiskey - min skotska svärmor Isabelle lärde mig uppskatta denna ädla dryck.
X X-krokar - går det åt när jag ska hänga tavlor jag tycker om
Y-Z Yvette och Zuzette - kallade vi oss, min lekkompis Miss Jones och jag, när vi var i Paris.
Å Ågatan 3 - är en mycket trevlig restaurang i Örebro
Ä Ärtan - min gröna lilla bil som jag gillar högt och rent
Ö Örebro - åstaden med det gamla slottet och där mina fina söner, Lilla Hjärtat och hennes hulda moder bor

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Vad smart att göra ett glädjens ABC ! Ha en fin dag !

Miss Jones sa...

Åh, va kul med ett alfabet! Det är taget! Bisous Zuzette

Anonym sa...

Vilken källa till positivt tänkande. Du är fantastisk på att komma på bra tankar.
Underbart är att komma ihåg allt det positiva i tillvaron!

Maggan sa...

Janne och Miss Jones: Ser fram att få läsa era alfabet också!

Maggan sa...

Anonym: Tack, kära Anonym! Blev glad för din kommentar.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...