2013-01-11

Guldstund i januari

 Årets första tulpanbukett är införskaffad. Tulpaner hjälper mig att hålla modet uppe i januari.
En annan trevlig sak man kan göra i januari är att gå på bio. Sonen Pe och jag såg den vackra filmen Berättelsen om Pi igår. Vilket foto, vilka gnistrande bilder. Upplevelsen förstärktes genom att filmen sågs i 3D. Det var första gången (nästan) som jag tog på mig ett par 3D-glasögon på bio. Jag kommer ihåg pappersglasögonen med ett rött och ett grönt öga som kom med tidningen Röster i Radio och TV. Vi såg Odjuret i Lagunen, tror jag. Men det här var något heeeelt annat.
Supén intogs på Kinamuren, det blev en mycket god "tre-rätters".

Nästa biofilm blir nog The Hobbit, ser den gärna i 3D, den också.

3 kommentarer:

Musikanta sa...

Härligt att gå på bio med sin son och dessutom se filmen i 3 D! OCH att äta en god middag efteråt.
Kram

Anonym sa...

Ja blommor skänker glädje året om. Igår var vi på 90 års kalas som var mycket trevligt. Ha det bra !

Maggan sa...

Musikanta: Ja, det var en perfekt kväll!

Janne: Blommor och kalas är guldkant på molnen!

Tack för era kommentarer!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...