2013-01-04

I början på det nya året

Denna lampa sprider sitt milda sken i mitt rum. Jag köpte den för ett presentkort jag fick när jag avtackades på jobbet.

Det har gått några dagar igen sedan jag skrev senast. Inspirationen har väl inte riktigt infunnit sig.
Idag har det varit en trevlig dag i La Stada. Lillasyster L och jag spenderade några timmar i varandras sällskap. Vi började med lunch på Café Wadköping. Jag passade på att handla med mig gott bröd från fina lilla Jeremiasbageriet, som jag var nyfiken på sedan jag läst om det i Miss Jones´blogg.

En häftig parksoffa måste provas. Färgerna fick mig att tänka på Bror Hjorts konst. Väckte syrran så att vi kunde vandra vidare mot centrum.
Många påsar senare sökte vi upp Wasa Konditoriet för påfyllning i kaffetarmen. En trevlig dag blev det. Tack, syrran!
Här är mitt Lilla Hjärta i sitt esse på nyårsaftonen när vi gick på restaurang för att fira hennes pappas födelsedag. Kvällen spenderades traditionsenligt hos våra vänner i den sydvästliga förorten. Vi lagade festmat och njöt av den och varandras sällskap resten av kvällen och ända in på småtimmarna.

Annars så har jag roat mig med tandläkarbesök och träning på gym, bland annat. Skönt att lämna det gamla året bakom sig.

3 kommentarer:

PO66 sa...

Av påsmängden att döma fick ni lite uträttat!! Och Lilla Hjärtat måste ha älskat sin nyårsklänning med alla fina paljetter och volanger.

b_lenalindgren@gmail sa...

Tack för trevligt sällskap i den mysiga staden! Det får vi göra om :)
Kram/ Lillasyster L

Maggan sa...

PO66: Jo då, det blev en del. Förresten har jag också köpt mig en svart handväska. Och paljettklänning är en favorit för Lilla Hjärtat, som ju vill bli en schuperkärna.

Lena: Absolut, det måste vi göra om snart!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...