2013-02-14

En hälsning från flydda dagar

Från centrum av Laxå 2013 02 13
God morgon på Alla Hjärtans Dag!

Önskar er en dag full med nätkärlek!

Solen tittade fram igår och eftersom jag min vana trogen hade kameran i handväskan fyrade jag av några skott när jag var och handlade. Resultatet ses ovan.

Igår hände något ovanligt. Det damp ner ett vykort i brevlådan med en fråga: - Är du du? Det kom från en man som jag och mina två väninnor kände för över fyrtio år sedan. Han hade storstädat och hittat ett vykort som han skulle ha skickat till oss 1970, men som aldrig postats, Nu tog vi kontakt över mailen och jag fick en radda bilder från förr. Underligt att möta sig själv som tonåring. Jag var tvungen att ta fram mina gamla fickdagböcker och läsa vad som hände runt mig då.

Nybliven studentska blir gratulerad,
Ha en riktigt skön Alla Hjärtans Dag önskar er väninna Maggan!

3 kommentarer:

b_lenalindgren@gmail sa...

Vad roligt att få en hälsning från ungdomen! Och vilken fin bild på dig, kära syster!
Kram/Lillasyster L

Musikanta sa...

Nätet är fantastiskt! Fick en hälsning från en dotter till en av mina gamla klasskamrater från slutet av 40-talet. Hon hade hittat mig på min blogg av "misstag" när hon googlade på mammans gamla skola. Tyvärr fanns hennes mamma inte längre i livet.

Maggan sa...

Lillasyster: Tack för det! Jag var lite tunnare på den tiden. ;=)

Musikanta: Ja, det är rätt märkvärdigt att man kan få återuppta gamla kontakter igen. Det är berikande, fast några rynkar på näsan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...