2013-02-23

Rundtur

Igår, efter en trevlig lunch med Chefen, kände jag för att åka ut i det fina vintervädret. Fåglarna sjöng och luften var skön. Jag hade ingen lust att sitta inomhus. Så jag frågade om Maken ville följa med på en tur. Det ville han.

Vi åkte dit näsan pekade. Det blev en cirkel runt Tiveden med stopp i idyllen Sannerud och sedan vid vackra Vättern. När vi åkte hemåt igen, började solen gå ner i väster.

I helgen har vi en liten nattgäst. Lilla Hjärtat är här och fyller huset med kvitter. Men även med kommandon: - Farmor, kom! Farmor, rita en flicka! Farmor, titta på mig! Farmor, hämta vatten!

Just nu är hon och Farfar i farten. Här ska spelas och sjungas! En liten flicka gör stor skillnad.

3 kommentarer:

PO66 sa...

Oj, vilket vinterlandskap. Här börjar magnolian på grannens tomt att slå ut! Ha det så kul med Lilla Hjärtat. Avundas!
Kram

Maggan sa...

Oj, oj! Redan! Hoppas att min magnolia har klarat vintern. Lilla Hjärtat ska försöka somna nu. Vi har läst godnattsaga och gjort skuggfigurer.

Kram

Anonym sa...

Morron ! Det är roligt att ta rundturer och vara på utflykter. Vi väntar på att få åka ut så fort snön töat bort. Här sken solen igår och det var +13 grader i solen. man märker arr dagarna blir längre för det var ljust till kl 19 igår. Ha det bra !

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...