2014-03-11

Andrum eller holk om det kniper


Nu har vi börjat något som ska bli till en riktigt god vana (peppar, peppar, ta i trä). Maken och jag ska göra regelbundna morgonpromenader.

I morse gav vi oss ut i den friska luften, Frosten låg kvar på gräsmattorna och vattenpussarna hade fått en tunn isskorpa över natten. Lassåns lilla vattenfall hade bra fart på vattnet.


Men i kanalen var det lugnt och stilla. Ett knippar letade efter nytt boende. Men det är inte bostadsbrist, säger min kollega K. Hon har riggat en knipholk utanför sitt hus.

Men finns det andrum?

6 kommentarer:

Unknown sa...

Att promenera i sådana omgivningar är inte helt fel...
Ha det gott!
/SA

epsilon sa...

Morgonpromenader är härligt (men man får inte vara fallen för undanflykter).

Anki sa...

Verkar som en god idé... vilken härlig promenadväg :)

Maggan sa...

SA Inte alls fel med vattendrag, herrgårdar och gamla alléer.

epsilon: Det blir en utmaning, sanna mina ord.

Anki: Jo, den är inte dum, varken idén eller vägen.

Anonym sa...

Morron ! Trevligt med promenader. jag brukar ta minst en promenad om dagen och ibland så tar jag med kameran ut. Här har tussilagon kommit enligt folk i byn men jag har själv inte sett några. Ha det bra !

Maggan sa...

Janne: Jag har sett några tussilago efter vägkanten när vi åkt bil. Härligt med vår.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...