2014-06-14

Extra, extra! Read all about it!

Med klöverblomma bakom örat och glugg i tandraden

Lilla Hjärtats röst var full av upphetsning och triumf när hon tillkännagav:

- Farmor, vet du va! Jag har tappat en tand!
- Då kan du ge tanden till tandféen, sa jag.
- Det är precis vad jag har tänkt göra, utropade hon.

Sedan ville hon att jag genast skulle räcka över telefonluren till farfar, så att hon kunde berätta nyheten för honom också.

Nu är hon här i egen hög person, sover över här i två nätter, medan hennes båda föräldrar försöker krya på sig från en intensiv förkylningsattack. Vid det här laget har hon tappat ytterligare en tand.

Nu blommar det i trädgården, pioner, iris, Finlands vita ros, skönhetsbusken och till och med amaryllis som jag ställt ut i rabatten.

2 kommentarer:

Första året i Hjo sa...

Här har tänderna också börjat ramla. Fast våran telning nafsar med dem han har kvar.

Anonym sa...

Fantastiska bilder , som vanlig och" SOLSTRÅLEN "glad som alltid .... Kram /Velika !

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...