2015-01-18

Änglasång





Detta är ett smakprov på Nysund Gent Quartet, fyra herrar med fina röster som de använder så skickligt och vackert.  Alldeles nyss fick vi njuta av deras sång i Skagershult kyrka i Hasselfors. Den kyrkan har en fantastisk akustik, det vet jag som själv sjungit där i kör många gånger.

Förra året vid den här tiden fick vi också nöjet av att lyssna på kvartetten och jag tror bestämt att de sjöng just den här sången då också.

Tänk vad de kan, de där borta i Åtorp!

Lördagssupé
Här sitter Maken och vi ska just börja frossa på räkor som han har gjort iordning så läckert. Vinet var inte dumt, det heller.

Men nu är det snart vardag och blodpudding igen!

5 kommentarer:

Musikanta sa...

Som jag skrev på FB, hälsa maken så mycket. Tyvärr är ju maken vegetarian som bekant, så här blir det ingen räkfrossa. Inget kul att köpa räkor till sig själv.
Fin kvartett!
Kram

Maggan sa...

Musikanta: Maken var en driven kock redan från början och jag brukar säga att jag föll efter en makalös trerätters! Nu för tiden lagar jag mat oftare än vad han gör, men det är alltid festligt och gott när det är han som står för middagen. Hälsa K så mycket!
Kram

Bloggblad sa...

Det är ljuvligt med stämsång! Fast jag tror att ljudet försämras genom mickar och sen genom min dators små högtalare.

Egentligen tycker jag att det är synd att de flesta verkar vilja sjunga förstärkt, röster förstärks ju naturligt i kyrkoakustik.

De yngre som sjunger solo hos oss, ´sjunger alltid i mick. Då behöver de heller aldrig öva på att få egen styrka i rösten.

Maggan sa...

Bloggblad: Ljudupptagningen gör inte stämsången rättvisa, så är det. Det lät mycket vackrare i verkligheten.

Bloggblad sa...

Tyvärr är det ofta så. Men det är ändå kul.
Har du kollat Sprid dii ljus när barnkören sjöng med solist och orkester.finns på youtube med sångrns. Namn plus Dagmar Olsson.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...