2015-01-10

Vi kurar skymning

Just nu:

Det har slutat snöa. Skymningen sänker sig utanför fönstret. På köksbordet står en bukett tulpaner, den första för i år, och lyser. Den har jag fått av tre väninnor som var här på "gofika" igår eftermiddag.

Bakom mig slumrar en liten konvalescent. Vi har tittat på Peter Pan, ätit lunch, och läst lite i böcker. Det märks att hon varit sjuk. Hon orkar inte hålla i gång så som hon brukar. Skönt att få vila och ta det lugnt.


Nyss plingade det till i datorn och en affärsbekant från Schweiz dök upp på skärmen och ville "bli min vän" på Facebook. Jag jobbade med honom och hans fru på en svetsmässa i Lausanne 1993 och har haft sporadisk kontakt sedan dess. Jättekul att byta lite nyheter och önska varandra ett gott nytt år. Enkelt och vänligt. Facebook är allt en ganska bra uppfinning ändå. För några år sedan hade jag väl aldrig kunnat tro, att jag skulle kunna sitta här i mitt lilla rum och ha småprata med bekanta ute i den stora världen.

6 kommentarer:

Musikanta sa...

Hoppas att hon kryar på sig snart och blir helt frisk, lilla Hjärtat.

Håller helt med dig om FB. Många som fnyser på näsan och säger att "sånt sk-t" skulle de aldrig ägna sig åt.

Jag som spelar får ju ofta psalmerna som meddelande - jag är ju inne på FB varje dag eftersom jag följer barn och barnbarn. För att inte tala om att få kontakt med gamla vänner och de som bor utomlands.
Kram från Ingrid

Maggan sa...

Musikanta: Jag tycker att FB kan vara väldigt praktiskt. Jag kommunicerar enkelt med familj och vänner. Vi kommer överens om klockslag, kollar läget. Sedan kan man få tips och inspiration också.

Lilla Hjärtat blir allt starkare. Nu målar och ritar hon för fullt.
Kram från oss i Laxå

Andra året i Hjo sa...

Musikanta - jag är nog en sån som fnyser. Nej, inte fnyser, men jag förstår inte vitsen för egen del.

Andra året i Hjo sa...

Får kanske ta mig en funderare angående Facebook.

Maggan sa...

Hans: Jag tvivlade också i början och var rätt så förvirrad. Men vande mig och trivs med mitt FB. Prova du också.

Anonym sa...

Hej ! Oj , va fin bild på SOLSRTÅLEN . . . Kram !

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...