2016-05-05

När molnen skingras


Efter förmiddagens maskrosbekämpande och rostuktande i trädgården och eftermiddagens styrelsemöte och protokollskrivande, fick jag för mig att ta chansen och se dokumentärfilmen om Ulla Billquist.

Jag anade det redan innan. Jag blev den enda i biosalongen! Lite mysko att sitta där alldeles själv och få filmen serverad på storduk.

Det blev ett gripande möte med schlagerstjärnan från Västra Sallerup som också bodde i Örebro en tid. Det var nog ingen lätt person att leva med. Hon avverkade tre äkta män på kort tid. Men som det antyds i filmen, så var det kanske inte en man som var hennes själs älskade.

Ulla sjöng förstås Min soldat och tankarna gick till min egen far, som marscherar här i mitten av klungan. Den bildsekvensen hittade jag när vi tittade på dokumentären om Astrid Lindgren.

Idag är det Kristi Himmelsfärdsdagen och jag ska strax sjunga i kören nere vid Bodarne Klosterplats. Vi hörs snart igen!

2 kommentarer:

Tredje året i Hjo sa...

Ulla Billquist hördes ofta på radion när jag var ung, ordentligt ung. Sedan kom det annat...

Maggan sa...

Samma här. Jag tror att vi är lika gamla, Hans. För mig blev det Beatles, Lovin Spoonful, Mamas and the Papas, och många, många fler. Och i Västerås spelade Bates! Ljuva 60-tal!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...