2017-07-16

Brum brum brum


På sommaren kommer de fram, alla de där glänsande kromskeppen från 50- 60-talet. Igår stod det mängder av sådana fordon på gräsytorna i Sjöparken. Ja, en och annan bil var väl inte fullt så glänsande.


Den här kaxiga, till exempel, som hör till motståndsrörelsen?

Om man ville och tordes kunde man få åka till väders med hjälp av en jättekran. Ifrån korgen skulle man kunna se ända bort till Vadstena, sa speakern. Jag struntade i den utsikten.


Utsikten från marknivå över Alsen var nog för mig. Min exkollega Herr T och hans fru bjöd in mig att besöka deras hem i den gula tornvillan. Oj, oj så smakfullt och vackert. Det var som att kliva in i en lyxig inredningstidning. Och allt har de skapat själva!

Hemma hos kompisen A satt vi länge i blodlönnens skugga och pratade om allt mellan himmel och jord. Skönt att bara vila i nuet i vänners sällskap.

När det var dags att åka hem, hamnade vi mitt i cruisingen mellan dessa kromskepp. Det gick inte fort, en meter i taget. Man kände sig som en katt bland hermelinerna. Men som en mycket nöjd katt efter en perfekt sommardag. Tack, A!


Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...