2017-08-18

Det är bara för mycket!


Är jag riktigt klok, eller? Det har jag funderat på idag då jag fick för mig att städa i bokhyllorna i "biblioteket". Vi har massor med böcker (bilden visar bara en bråkdel) och många har jag aldrig läst. Och ändå är jag med i en bokklubb, Svalan, och ändå köper jag böcker på Kupan och på rea.

Idag har jag ägnat flera timmar åt att ta ut varenda bok ur dessa två bokhyllor, dammat alla och dammat hyllor och ovanpå hyllorna. Jag har sorterat och ställt in i bokstavsordning och klättrat upp och ner på trappstegen, hämtat böcker från övervåningen. Bra Böckers gröna uppslagsverk i tjugofem delar blev ordentligt dammat. Likaså mina franska pocketböcker från Grenoble 1971. Varje bok ger mig minnen. Ja, fast några har jag alldeles glömt bort att jag hade. Nu har jag hunnit fram till bokstaven L. Ett riktigt svettigt träningspass. Böcker kan ge mer än bara bildning och underhållning!

Får se när jag tar resterande hyllor. Tar igen mig med en bok, så länge.


Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...