2018-02-19

Dagens väderutsikt


Så här ser min utsikt ut idag mot den lilla dungen bakom huset. Det har snöat massor i natt och under morgonen. Lagom till sportlovet!

Lilla Lila for sin kos igår och imorgon kommer Lilla Hjärtat och hälsar på. Vi får se vad vi kan hitta på tillsammans. Jag lovar, det blir inga kyrkobesök denna gång! Förra gången det begav sig blev det två besök på en helg. Alldeles för mycket, tyckte LH. Bodarnekören sjöng ut julen i Ramundeboda kyrka på lördagen och på söndagen tog vi med oss LH på en kyrkokonsert i Hasselfors med ett svängigt dixieband. Men det var ju inget för en nioåring, så klart.

Igår kväll höll vi ett Andrum om trygghet, Åsa, Per och jag. Det blev mycket stämningsfullt, tycker jag själv, med alla levande ljus, Pers härliga sång och musik och Åsas och mina betraktelser över livet. Jag började med en liten dikt av Werner Aspenström som jag just hittat i ett gammalt brev:

Mätarlarven
Jag sträcker mig ut från mitt körsbärsträd
och spanar mot evigheten:
evigheten är alldeles för stor idag,
alldeles för blå och tusenmila.
Jag tror jag stannar på mitt körsbärsblad
och mäter upp mitt gröna körsbärsblad.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...