2018-08-30

Bil och båt, förr och nu


Jaha, då åkte bilen iväg igen per bilambulans. Igår kväll blev den hämtad och forslad till närmaste vårdcentral för bilar. Vi får se om de kan få rätsida på startproblemen.

Själv gör jag ett litet uppehåll i städandet, det är ju ingen favoritsysselsättning precis. Roligare är det med bilder. Igår, när jag stod på huvudet i pappas gamla chiffonjé igen, hittade jag ett helt underbart gammalt album. Här är två smakprov:


Familjen Lindskog får fint besök år 1921 till Amsta Skola i Svedvi socken. En riktig automobil, farfar Edvard ser ut att mysa där på trappen. Farbror Gösta har slips och skolmössa. Farmor Agnes ler välkomnande, men pappa Olle, 5 år, är mer intresserad av fotografen, liksom den lille gossen i bilen.


Är inte det här en helt underbar bild? Jag tror att det är farmors syster Anna som poserar med ett ångfartyg i bakgrunden. Kan det vara Freja av Fryken, tro? Året är i alla fall 1920.

Nej, plikten kallar. Det är mer som ska dammas! Suck!

Jag vinkar med min dammvippa. See you!


Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...