2018-08-26

Två små gummor skulle gå en gång ....


Så var det dags igen för tanterna att dra ut på marknad. Denna gång blev det Sannerudsmarken, en genomtrevlig marknad i den gamla byn i Tived. Här är det alltid mycket folk och gammaldags stämning. Det är här man möter gamla bekanta som man just bara ser en gång om året - på Sannerudsmarken!


Bredvid oss stod en ballongförsäljare. Det var mer än en unge som gick hem med en färgglad ballong. En liten pojke var överlycklig över sin traktorballong.


Min kompistant Rosa sålde julkortspaket för glatta livet. Och några böcker gick det allt åt också. Rätt var det var kom det ett par häftiga regnskurar, då vi fick hysa några extra marknadsbesökare under vårt tak.

Jag var allt bra trött i fötterna när marknadsdagen var överstånden. Hemma väntade Lilla Lila med mor och far. De hade tagit med sig en smaskig smörgåstårta. Mums fillibabba!


Dagen innan hade vi inte samma medgång, Maken och jag. Vi tog min bil in till det stora shoppingcentret för att hämta en omgång linser och nya glasögon till mig. Men när jag tog på mig glasögonen såg jag inte ett dugg bättre än tidigare. De hade nämligen försett de nya bågarna med glas slipade enligt ett gammalt recept. Trist. Maken och jag åkte sedan för att hämta Makens bil som stått på verkstaden i fjorton dagar. Verkmästaren kunde inte hitta något fel på bilen, men när vi väl kommit hem de sex milen och skulle ut på en ny tur några timmar senare, så vägrade bilen att starta. Tot! Död! Morte! Dead! Trist i kvadrat. Blir det till att bärga igen?


Önskar er alla en bra ny vecka!

Maggan


Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...