2020-04-13

Annandag Påsk 2020


Precis just idag fyller den här damen 4 år. Jag kallar henne Lilla Lila och den 13 april 2016 blev vi stolta farföräldrar till henne. Lilla Hjärtat fick en kusin och Pe och Em ett kärleksbarn.

Idag har vi umgåtts lite över nätet, vi har vinkat till varandra och hon har visat sina presenter. Visst längtar man till att allt ska bli som vanligt igen, då vi kan leka och prata och vara i samma rum.

Idag kände jag att vi måste komma ut från husets fyra väggar, så vi packade kaffe och köpte bullar och drog till vårstället Trystorps Ekäng. Vi var inte själva där. Många bilar stod på parkeringen. Men det var inte skönt alls, som det brukar vara när vi är i Trystorp. Vinden ven och slet i träden så det knakade. En kvist kom farande rakt emot oss. Tur att det inte var den kraftiga grenen som hängde på trekvart över stigen. Vi tog en promenad, ganska rask. Jag tog några bilder, men Maken marscherade på för att komma in i bilvärmen igen.


Där tog vi vårt kaffe innan det var dags att rulla iväg igen. Vi tog inte raka vägen hem utan åkte lite på måfå förbi Viby och Geråsen. Tänkte på min mormor Anna som bott och jobbat som småskolelärarinna på skolan i Viby i början av 1900-talet.


Så är påsken slut, den första vuxna påsken utan mina barn. Konstigt och overkligt. Men det kommer fler påskar, som Stefan Lövén sa. Det får man i alla fall hoppas.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...