2020-04-07

Glad Påsk önskas!


Vill bara hoppa in och önska er alla en riktigt Glad Påsk! Gummorna till vänster är från Närke och bilden är tagen för två år sedan, då det tydligen var snö ute.

Gummorna till höger är fransyskor från Villefranche de Conflent, de flyger varje påsk i vårt kök.  I övrigt har jag inte påskat till det något i år.

Idag låg jag på operationsbordet igen och lät doktor Daniel ta bort grandet ur mitt vänstra öga också och putta in en konstgjord lins istället för den grumliga. Det tog lite längre tid denna gång och känns mer efteråt. Men nu är det överståndet, i alla fall. Maken träffade en jovialisk herre i väntrummet, Han kom från Filipstad, Och minsann kände han inte den ende vi känner i Filipstad. Så är det alltid när man börjar prata.

Vi har ju stora svängningar i vädret. Igår var det närmare 20 grader på baksidan när vi drack vårt kaffe på maten och i torsdags eftermiddag drog ett praktfullt oväder in med snö, storm, hagel och åska.


Vi håller oss hemmavid. Jag har gjort någon liten utbrytning för att få lite luft och så lagar vi mat av rester. Tillverkade en broccolipaj och stekte squash till en lunch.


Ja, så har vi det. Bra förutom ångeststunden framför Rapport.


Over and out!

2 kommentarer:

epsilon sa...

Då håller vi tummarna för snabb läkning.Skönt att du har fått det gjort. Intressant med den från Filipstad, det är ju mina hemtrakter. Tänk om jag också vet vem det är.
Lite trist att allt är inställt - inte ens Blåkullafärd tydligen. Fast man får väl ta skeden i vacker hand och agera som smittskyddet föreskriver.
Ha det bra påsk.

Maggan sa...

epsilon: Tack för hälsningen. Ha det bra i påsk, ni också!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...